P T T M S

Något som stör mig riktigt mycket är dubbelmoraliska och okonsekventa människor som jätte gärna kan markera och säga till andra när andra gör något fel exempelvis : " säger till en om man t.ex är taskig/orättvis mot en person". För för det första så har man oftast en anledning till om man är "taskig" mot någon. ingen normal människa skulle vara taskig mot någon om den personen inte har gjort en någonting. och om man nu anser att man beter sig illa mot den andra så borde man först ta reda på vad som ligger bakom till att man har sagt så om den personen innan man lägger sig i. och jag kan respektera och förstå att man kan reagera på det sättet om det är någon man bryr sig om som har råkat ut för en orättvis behandling men man borde ändå försöka låta bli att lägga näsan i blöt när det angår två personer emellan. men om man har markerat för en annan vad man tycker som är illa/taskigt mot någon så borde man väl själv kunna hålla sig till det också? jag menar hur ologiskt är det inte om den personen som har sagt till en själv går på en annan person med dessutom andra personer och säger massa taskiga saker om den? -  Det jag försöker säga med det här är att jag förstår mig inte på hur dubbelmoralisk och okonsekvent man kan vara om man säger att en person gör fel men sedan gör det s.k.a "felet" vad hände med det ? var det inte du som tyckte att det var taskigt nog men ändå kan man gå på en annan och göra exakt samma sak med andra personer inblandade ? det är svårt för mig att sätta vart man exakt  har sånna människor eftersom att dem gärna markera andras fel men inte ser upp för sina egna? visst det irriterar många skulle tro bl.a mig men jag kan lova att man gör det mycket lättare för sig själv om man ser upp för sina egna fel och inte andras. för fel begås hela tiden det är ingenting man kan ändra på utan det är bara något man lär sig att förbättras på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0